طراحی ساختمان چگونه انجام می شود؟

طراحی ساختمان چگونه انجام می شود؟

 دکور ساختمان به طور کامل به کمک معماران و مهندسان تکنیکی انجام می شود. همه ی پروژه های  که  می شوند نیاز است که سرویس های برای آن ها انتخاب شود. معمولا این سرویس های گفته شده مهندسانی هستند که در ساخت و طراحی ساختمان دارای مدرک معتبر می باشند. در پروژه هایی که در مقیاس کوچک و ساده تری قرار دارند نیازی نیست تا مهندسان تکنیکی به آن رسیدگی کنند و فقط وجود نقشه کش و  داخل کافی است و می توان این سازه را طرح کرد. ولی در عوض پروژه های بزرگتر به افراد حرفه ای و آموزش دیده نیاز دارند تا این پروژه به کمک مهندسان و معماران حرفه ای انجام بگیرد .

اصول طرح ساختمان :

در طراحی ساختمان سه بخش الزامی است که باید بسته به نوع ساختمان و سبک کاربری انجام بگیرد که منظور از بخش های کاربری ( مسکونی – اداری – تجاری ) بودن ساختمان است . در قسمت اول طراحی ساختمان از نمای داخل به طور سه بعدی با تکنیک های مهندسی کشیده می شود .بخش دوم طراحی کردن نقشه ی اجرایی است که باید بسته به آیین نامه ی داخلی کشور انجام بشود تا ساختمان برای ساخته شدن اجرا بشود . در طراحی سوم هم باید تاسیسات داخلی که همان تاسیسات مکانیکی ( آب و برق و گاز ) است در نظر گرفته شود . هرکدام از این قسمت هایی که نام برده شد توسط یک مهندس حرفه ای کار انجام گرفته می شود طوری که ، بخش اول ، طراحی داخلی بر عهده ی مهندسین معماری است ، بخش دوم آیین نامه ی کشور ، بر عهده ی مهندسین عمران است و بخش سوم هم تاسیسات داخلی بر عهده ی مهندسین مکانیک می باشد .

مهندس ساختمان :

مهندسان ساخت وساز معمولا متخصصان هستند که در خدمات الکتریکی – مکانیکی و سازه ای دارای حرفه ای بسیار بالا باشند مهندسان معمولا علاوه بر نظارت پروژه ، در طرح های پلان نقش  بسیار پر اهمیتی  دارند زیرا نقشه را بر اساس نیاز های ساکنین موجود در محیط انجام می دهند.