نقشه سازه چیست؟

نقشه سازه

نقشه سازه نمای کلی یک ساختمان می باشد که در طول چند ماه ساخته می شود در واقع نقشه همان تخیلات ما برای ساخت یک ساختمان است به طوری که این نقشه با توجه به تمام اصول معماری و ساختمان سازی کشیده شده است در واقع شما طرح مورد نظر خود را به نقشه کش ساختمان ارائه می دهید و نقشه کش با توجه به موقعیت زمین شما و همچنین اصول معماری نقشه ی ملک مورد نظر شما را می کشد از این رو شما باید با توجه به نقشه کشیده شده سازه ی خود را تکمیل کنید.

"<yoastmark

ویژگی های سازه

نقشه سازه شامل نقشه ساخت یا ازبیلت نیز می شود که در این نوع از وضعیت به دست آمده و اجرا شده این نقشه برداشت می شود این نوع از نقشه ها به دو دلیل استفاده می گردند، یکی به دلیل از بین رفتن خطای حین کار و دومین دلیل آن تغییرات انجام گرفته قبل و حین انجام کار. در مرحله ی اول ساخت و ساز، نقشه باید طراحی شود که نقشه باید با دقت و داشتن هزینه مناسب و همچنین مورد تایید کارفرما باشد. نقشه ای که کشیده می شود باید حتما دارای سرعت بالا باشد یعنی وقت مورد نظر برای اجرا و نقشه کشی بالا باشد. مهم ترین و اصلی ترین مطلب در طراحی سازه کار فرما و خواسته های او می باشد.

درخواست های کار فرما از طراح سازه این است که دقت و کیفیت لازم متناسب با طرح معماری را داشته باشد، طرح ارائه شده از نظر اقتصادی نیز قابل اجرا باشد. نقشه باید تمام ابعاد موجود نسبت به مسائل روز را در خود جای داده باشد. در نقشه باید تمام ستون ها، موارد ترسیمی مثل: تیر ها و باد بند ها با رعایت تمام اصول معماری کشیده شده باشد

 

نتیجه

به طوری که این نقشه با توجه به تمام اصول معماری و ساختمان سازی کشیده شده است در واقع شما طرح مورد نظر خود را به نقشه کش ساختمان ارائه می دهید.

یک پاسخ